Tarina asiakkaasta, joka operaattoria vaihtoi. Tai yritti.

Hankalaksi on tehty operaattorista toiseen vaihtaminen nykypäivänä. Tarkoituksena on ilmeisesti saada asiakas kahlehdittua virmaan mahdollisimman pitkäksi ajaksi, ja hyvä, jos peräti iäksi. Näin se käy:

Pahaa aavistamaton asiakas saa houkutuksen pistoksen ja ostaa upouuden kännykän ja siihen liittymän – tietenkin hyvin edulliseen kimppahintaan. Irti ei sopimuksesta pääse ennen kuin kaksi vuotta on oltu yksissä. Kuulostaa reilulta peliltä, kun kerran säännöt etukäteen selvitetään.

Kaikki hyvin pari vuotta, ja vihdoin koittaa aika, jolloin asiakas alkaa katselemaan, mikä operaattori olisi itselle sopivin kaveri tästä eteenpäin. Mutta eipäs hätäillä. Näihin kytkypuhelimiin kun on aikoinaan laitettu koodaus, joka täytyy purkaa ennen kuin toisen operaattorin kortti sopii omaan puhelimeen. Toivotetaan asiakas lämpimästi tervetulleeksi lähimpään – tässä tapauksessa reilun kahdenkymmenen kilometrin päässä olevaan myymälään, purkamaan koodausta. Asiakas ei tähän suostu, koska juuri edellisellä viikolla oli jo liikkeessä käynyt mahdollista vaihtoa tiedustelemassa. Kaiken piti onnistua ihan tuosta vain ilman mitään koodeja. Suostuu myyjä sitten viimein ne sähköpostilla lähettämään ensin vielä kuitenkin varmistettuaan, mitä liikkeitä siellä Iittalassa olisi, jos voisi johonkin lähettää ja siellä sitten asiakas käydä puhelintaan näyttämässä. Eivät sopineet Siwa ja S-Market tähän tarkoitukseen…

Niin tulevat koodit, mutta kahta kolmesta koitettuaan asiakas jättää leikin sikseen saatuaan myyjältä varoituksen kuin saduissa ikään: ”Jos kolmesti koittaa eikä onnistu, niin puhelin on tiltissä ja se pitää lähettää Tampereelle huoltoon”. Ei muuta kuin auton nokka kohti kaupunkia. Liikkeessä mukava täti sanoo hoitavansa asian ja katsovansa koneelta koodin. ”Oho, ei onnistunutkaan. Nyt pitää lähettää huoltoon avattavaksi. Menee vähintään kaksi viikkoa, jos hyvin käy”, toteaa täti iloisesti. Ja niin lähtee asiakkaan puhelin Tampereelle, ja kaikki puhelimen muistiin tallennetut tiedot taivaan tuuliin. 

Muutaman viikon päästä puhelinta hakiessa myymäläpäällikkö pahoittelee asiakkaalle tapahtunutta ja ”antaisi aivan varmasti kaikki kadotetut tiedot takaisin jos voisi, vastuutahan heillä asiassa ei ole, vaikka myyjätäti olikin tehnyt virheen jättäessään onnettomalle asiakkaalle kertomatta mahdollisista komplikaatioista, henkilökunnan koulutusta lisätään ihan varmasti tästä eteenpäin, anteeksi vain kovasti”…

Ei voi mitään, itsepä asiakas tuohon leikkiin lähti, mutta ei lähde enää. Tai ainakin valitsee tulevaisuudessa tarkemmin kenen kanssa leikkii.

Jätä kommentti

css.php